krokos.net.pl
Masz wyłączoną obsługę javascript, niektóre funkcje na stronie mogą działać nieprawidłowo
29.03.2024
Marek, Wiktoryna, Zenon, Wiktoryn, Helmut, Eustachiusz, Ostap
dziś jest : 89 dzień roku wschód słońca o : 5:28 , zachód o : 18:11 koniec roku za : 276 dni
INFORMATYKA - WWW Design - Rady Nie Od Parady
Poniższy tekst jest próbą zawarcia w jednym miejscu poradnika do tworzenia stron w formie co można, a czego nie powinno się robić, lub wręcz jest niemile widziane. Oczywiście jest to "temat rzeka" którego wyczerpanie jest pewnie do końca niemożliwe, jednak w wielu miejscach w sieci można znaleźć podobne zestawienia, w jednych punktach podobne do siebie a w innych różniące się. Postanowiłem więc zestawić to co znalazłem w sieci i własne doświadczenia w jedno.
Nie oferuj zbyt dużo wyborów użytkownikowi i nie bombarduj użytkownika dziesiątkami ofert i możliwości. Daj kilka najbardziej prawdopodobnych i w tym kierunku go prowadź.
Nie sprawiaj wrażenia na "dzień dobry" strony niegodnej zaufania. Jeśli zależy ci na zaufaniu swoich potencjalnych użytkowników, np jeśli prowadzisz sprzedaż internetową, umieść jasne i przejrzyste zasady zwrotów i reklamacji, przesyłki i płatności. Umieść w widocznym miejscu informacje kontaktowe (konieczne i nieodzowne).
Jak już masz stronę i dajesz możliwość kontaktu to pamiętaj zawsze odpisuj ludziom na emaile, wiadomości. Przy odpisywaniu nigdy nie mogą ponosić cię nerwy, nawet jak ktoś jest twoim zdaniem głupi i bezmyślny to odpisz mu w sposób zrozumiały, grzecznie i spokojnie. Możesz ewentualnie delikatnie dać mu do zrozumienia co o tym myślisz, ale nigdy w sposób chamski i brutalny (bo to głównie świadczy o tobie).
Jak masz forum na swojej stronie to nie irytuj się, że ktoś pyta się o coś co już gdzieś było. Grzecznie wskaż miejsce gdzie to jest, ewentualnie jak to znaleźć. Jeśli ci nie zależy na wzroście odwiedzalności strony zawsze możesz olać zapytanie lub napisać coś w rodzaju "Google nie boli". Masz jak w banku że i owszem "Google nie boli", ale daje też ogromne możliwości, więc po co ma wracać na twoją stronę (forum) gdzie nie uzyskał oczekiwanej pomocy. Jeśli masz "żywy" serwis: aktywne forum, dużo konkursów, opinie, wpisy i inne rzeczy, które wzmagają interaktywnoć twego serwisu stwórz atmosferę taką aby zarówno każdy nowicjusz jak i stary użytkownik dobrze się tu czuli czuli. Niestety złotej recepty na to nie ma, każdemu się nie da dogodzić, zawsze znajdzie sie ktoś z muchą w nosie.
Nie twórz strony w na siłę, zwykle nie bedzie na niej ani nic wartosciowego, a tym bardziej nie bedzie przemyślana i dopracowana. Lepiej zastanowić się jakiś czas na wyglądem i zawartościa, a dopiero potem zacząć coś z tym robić. Strony tworzone pod wpływem impulsu niestety widać gołym okiem.
Jeśli nawet tworzysz stronę dla siebie i na "własne potrzeby", pamietaj że mimo wszystko ta strona będzie dostępna w sieci dla innych użytkowników i powinna być przystosowana także do nich, a nie tylko do ciebie. Tak więc staraj sie stworzyć swoją stronę w taki sposób, aby była jak najbardziej przejzysta, zrozumiała i czytelna dla każdego oka.
Wbrew pozorom rozmiar na stronie ma zasadnicze znaczenie, im krócej, tym lepiej. Narzędzie edytorskie do badania statystyk wyrazów powinno być jednym z twoich najbliższych przyjaciół. Użytkownicy sieci są z reguły niecierpliwi i ciężko jest im przeczytać tekst na stronie komputera dłuższy niż około 500 - 1000 słów, zresztą ta reguła dotyczy nie tylko tekstów. Najlepiej używaj krótkich nagłówków (5 - 10 słów), krótkie podsumowania (20 - 100 słów), krótkie zdania (10 - 20 słów), krótkie akapity (20 - 50 słów), krótkie "zajawki" (10 - 50 słów) i krótkie nazwy odnośników do linków. To naprawdę działa i się sprawdza.
Staraj się być bezpośredni i przekonywający. Nie dawaj zbyt wiele upiększaczy, wygładzaczy oraz unikaj wszelkiego rodzaju "wodolejstwa".
Dobry tytuł (czegokolwiek) to połowa sukcesu. Nagłówki na stronach WWW są bardzo ważne, powinny być w miarę krótkie, ale jednocześnie wyczerpujące. Unikaj szczególnie w nagłówkach używania trudnych wyrazów (nie każdy musi wiedzieć co oznaczają).
Wielu użytkowników sieci nie czyta widzianego tekstu, ale go "skanuje wzrokiem" (szukając określonych słów kluczowych). Użytkownik szuka wartościowej z jego punktu widzenia informacji, dlatego sprawdź, czy twoje podsumowanie jest esencją dłuższej całości określonego tekstu. Dobre streszczenie i podsumowanie to także ważny materiał dla wyszukiwarek i robotów internetowych.
Ufff ... Temat oczywiście jest niewyczerpany, jak to często bywa, ale przynajmniej trochę mam nadzieję, że przybliżyłem zagadnienie.
online : 1 użytkownik, dziś odwiedziło : 71 osób
Zgodnie z nowelizacją ustawy o Prawie Telekomunikacyjnym informujemy, że strona krokos.net.pl w swoim działaniu korzysta z zapisywanych informacji w postaci ciasteczek (ang. cookies).
Szlachetna Paczka
powered by scms © 2004 - 2024 design by sid